تعمیرکار انواع ماشین لباسشویی

تعمیرات ماشین لباسشویی

چگونگی عملکرد هیدروستات در لباسشویی

تعمیرکار ماشین لباسشویی اکباتان ، صادقیه ، شهرک غرب ، فردوس ، ستارخان ، مرزداران ، پونک

چگونگی عملکرد هیدروستات در لباسشویی چگونه است ؟

نام دیگر هیدروستات سنسور سطح آب می باشد که وظیفه میزان ابگیری دستگاه را بر عهده دارد.

انواع هیدروستات : هیدروستات مکانیکی ، هیدروستات فرکانسی

معمولا در قسمت تحتانی مخزن فرعی یک نوع شیلنگی باریک که به لوله ورودی هیدروستات وصل می شود در اکثر ماشین ها لباسشویی این شیلنگ از قسمت شیلنگ زیر دیگ که به پمپ تخلیه جهت خروج آب وصل می شود گرفته می شود. و پس از ابگیری ماشین لباسشویی سطح آب در این مخزن فرعی بالاتر می اید و هوای درون شیلنگ ستسور سطح آب ماشین لباسشویی فشرده تر می شود با بالا آمدن سطح آب باعث می شود که در هیدروستات های قدیمی پرده دیافراگم را به طرف بالا براند و با بالا رفتن پرده دیافراگم ارتباط کنتاکت مشترک با کنتاکت مربوط به شیر برقی ماشین لباسشویی قطع شده و این ارتباط بین کنتاکت مشترک با کنتاکت ی که به موتور تایمر مرتبط است وصل می گردد و باعث می شود موتور تایمر برق دار گردد و با چرخش موتور تایمر محور اصلی و توپی متصل به آن نیز می چرخند و عملیات و سیکل شستشو ماشین لباسشویی انجام می شود .

لازم به ذکر است که در برخی مدلها مخزن هیدروستات به شیلنگ زیر دیگ یا همان شیلنگ دیگ به پمپ تخلیه وصل است و در برخی مدلها این مخزن هیدروستات که به استکانی هیدروستات نیز شناخته می شود به خود دیگ وصل می باشد.

🔰 تعمیرات ماشین لباسشویی شهرک ولیعصر ، تعمیرات ماشین لباسشویی یافت اباد ، تعمیرات ماشین لباسشویی فلاح ، تعمیرات ماشین لباسشویی تهرانسر ، تعمیرات ماشین لباسشویی مهراباد جنوبی ، تعمیرکار ماشین لباسشویی

در لباسشویی ها جدیدتر که سنسور سطح اب به صورت فرکانسی می باشد یعنی اینکه با تغییر سطح آب ماشین لباسشویی فرکانس آن نیز تغییر خواهد کرد . که در ابتدا از قبل عملیات آبگیری فرکانس مربوط به سنسور سطح آب در حدود ۲۵ کیلوهرتز می باشد و پس از تکمیل آبگیری فرکانس آن به دلیل فشرده شدن هوای درون آن کمتر خواهد شد و به حدود ۲۱ کیلوهرتز خواهد رسید و این فرکانس به برد ماشین لباسشویی اعمال میگردد. و از این طریق برد و هسته اصلی آن میکروکنترلر یا همان ایسی برنامه فرمان برق مربوط به شیر برقی ماشین لباسشویی را قطع می کند .

همچنین در هیدروستات یا سنسور سطح آب ماشین لباسشویی پیچ مخصوص جهت تنظیم میزان آب ورودی ماشین لباسشویی وجود دارد این پیچ با گردش به سمت چپ یا راست میزان آب ورودی به ماشین لباسشویی را کاهش یا افزایش می دهد. همچنین پس از تنظیم پیچ هیدروستات باید روی پیچ تنظیم لاک بزنید . با چرخش پیچ به سمت چپ یا راست قدرت فنر پشت پرده دیافراگم را تضعیف یا تقویت می نماید .

⬅️ تعمیرات ماشین لباسشویی تهران و حومه

🔰 تعمیرات ماشین لباسشویی اکباتان ، تعمیرات لباسشویی صادقیه ، تعمیرات ماشین لباسشویی ستارخان ، مرزداران ، تعمیرات ماشین لباسشویی پونک

چه ایرادتی در رابطه با هیدروستات ماشین لباسشویی ممکن است رخ دهد ؟

اصلی ترین عامل ایجاد خطا و آبگیری بیش از حد در هیدروستات ماشین لباسشویی گرفتگی مسیر هیدروستات می باشد که باید نسبت به تمیزی مسیر هیدروستات که شامل استکانی هیدروستات و شیلنگ ورودی به استکانی می باشد اقدام نمایید . در برخی موارد نیز این ایراد مربوط به خود هیدروستات و همچنین برد ماشین لباسشویی می باشد .

⬅️  تعمیرات ماشین لباسشویی شهرک اکباتان

چگونگی عملکرد هیدروستات در ماشین لباسشویی ؟

هیدروستات یا سنسور سطح آب مکانیکی :

برق ورودی ابتدا وارد کلید تایمر می شود و پس از قفل شدن درب فاز اعمالی پس از تایمر به میکروسوئیچ و سپس وارد هیدروستات می شود . هیدروستات دارای سه کنتاکت می باشد . فاز ابتدا وارد کنتاکت مشترک که این کنتاکت مشترک هیدروستات ماشین لباسشویی به کنتاکت دیگر که در حالت عادی به شیر برقی وصل می باشد اعمال می شود و نول هم پس از کلید تایمر به همه مصرف کننده ها اعمال می گردد . پس با روشن شدن ماشین لباسشویی شیر برقی نول خود را از کلید تایمر و فاز خود را از هیدروستات دریافت می کند و پس از اینکه ابگیری به میزان لازم رسید برق مربوط به شیر برقی قطع و به موتور تایمر اعمال میگردد. پس از اینکه برق به موتور تایمر اعمال گردید و با چرخش آن توپی و محور اصلی آن نیز می چرخد و سایر مراحل شستشو  و آبکشی و تخلیه و خشک کن انجام می شود.

🔰 تعمیرات ماشین لباسشویی همه نقاط تهران و حومه

⬅️ تعمیرکار ماشین لباسشویی شهرک ولیعصر ، تعمیرات ماشین لباسشویی شهرک ولیعصر ، تعمیرکار ماشین لباسشویی تهرانسر ، تعمیرات ماشین لباسشویی تهرانسر ، شاداباد ، مهراباد جنوبی ، خلیج فارس ، فلاح ، آذری

هیدروستات فرکانسی : در هیدروستات فرکانسی که دارای سه پایه می باشد دو تا از پایه ها مربوط به تغذیه هیدروستات که ۵ ولت و گراند می باشد و یکی دیگر از پایه ها مربوط به فرکانس لباسشویی می باشد . که هنگام ابگیری دستگاه این فرکانس تغییر میکند مثلا از ۲۵ کیلو به حدودا ۲۱ کیلو می رسد . و به برد این فرکانس فیدبک می شود و برد از طریق فرکانس برگشتی به برد تشخیص میدهد که میزان ابگیری دستگاه به اندازه مشخص جهت انجام مراحل شستشو رسیده است.

ایا امکان تعمیر سنسور سطح اب یا همان هیدروستات وجود دارد ؟

در اکثر موارد نسبت به تعویض این قطعه اقدام نمایید مگر اینکه از لحاظ اتصالات دچار مشکل شده باشد.

سخن اخر :

با توجه به اینکه ایراد و خرابی در سنسور سطح آب یا همان هیدروستات از جمله معایبی است که در ماشین لباسشویی امکان ایجاد ارور و عدم کارکرد دستگاه را به وجود می اورد . با توجه به این ارور بهتر است جهت تعمیرات ماشین لباسشویی نسبت به تماس با ما اقدام نمایید تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی و اعزام تعمیرکار اقدام نماییم.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.